|
ASF SeriesThe Series of the Arbeitsstelle Fernstudienforschung (ASF, the center
for research in distance education) at Carl von Ossietzky University of
Oldenburg
Bernath U.& Szücs A. (Eds.)(2004). Supporting the Learner in Distance Education and E-Learning. Proceedings of the Third EDEN Research Workshop 2004. Oldenburg: Bibliotheks- und Informationssystem der Universität Oldenburg. ISBN 3-8142-0902-8 / € 50,00
Volume 6 The book comprises thirteen articles contributed by the MDE program directors, faculty, and students from Canada, Germany, Sweden, and the U.S. The themes include institutional politics, program management, detailed cost analysis, student and faculty support, reflections on online and distance learners and learning behaviors, digital learning spaces, technologies, communication, facilitation, cooperation, and collaboration. The MDE received the 2003 Program of Excellence award of UCEA's Distance Learning Community of Practice. ISBN-3-8142-0848-X / € 24,00 / $ 28.00
Volume 5 Experts as well as laymen will profit from reading this new publication
as it deals with topical issues of the current development of distance
education and online learning. Volume 4 Holmberg, B. (2003). Distance Education in Essence - An overview of theory and practice in the early twenty-first century. (2nd ed.) Oldenburg: Bibliotheks- und Informationssystem der Universität Oldenburg. The author looks carefully into the character and applications of distance education, and presents a revised version of his much discussed overarching theory. Particular attention is paid to the innovatory character of distance education and the role of technology in today's practice, regarded as an auxiliary means that may serve educational purposes, not as important in itself. ISBN 3-8142-0875-7 / € 16,00 / $ 19.00 [Order form] Volume 3 Friesen, H., Berr, K., Gerdes, K., Lenk, A., & Sanders, G. (2001). Philosophische Dimensionen des Problems der Virtualität in einer globalen Mediengesellschaft - Beschreibung eines Forschungsprojektes. Oldenburg: Bibliotheks- und Informationssystem der Universität Oldenburg. Ziel der Autoren dieses Buches ist es, einen Vorschlag für eine Theorie der Virtualität zu entwickeln, die aus den Aporien der gegenwärtigen Diskurse hinausführen kann und damit ganz neue Perspektiven eröffnet. ISBN 3-8142-0763-7 / € 11,30; available as an electronic data file [Order form] Volume 2 Hülsmann, T. (2000). The costs of open learning: a handbook. Oldenburg: Bibliotheks- und Informationssystem der Universität Oldenburg. This handbook is designed to help educational managers how to use open and distance learning. It examines the comparative costs of various educational technologies based on eleven case studies from six European countries. ISBN 3-8142-0724-6 / € 14,40 / $ 16,50; in part available as an electronic data file [Order form] Volume 1 Bernath, U., Fichten, W., Klaus, J., & Rieforth, J. (Eds.). (2000). Psychologische Gesundheitsförderung für Pflegekräfte in der Dialyse - Dokumentation einer betriebsinternen Fortbildung. Oldenburg: Bibliotheks- und Informationssystem der Universität Oldenburg. Dieser Band enthält Reflexionen über das komplexe Lehr-/Lernkonzept der Weiterbildung, bei der das Selbststudium auf der Grundlage von Lehrtexten aus der Universität Oldenburg mit Kompaktseminaren eines Netzwerkes von Universitäten kombiniert wird. Ausserdem sind in dem Band vielschichtige Beiträge zur Evaluation zur berufsbezogenen wissenschaftlichen Weiterbildung für Krankenpflegepersonal enthalten. ISBN 3-8142-0668-1 / € 9,30; available as an electronic data file [Order form]
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Seite empfehlenDruckversion ASF Webmaster · Stand: 06.02.2004 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uni | Uni - Aktuelles | Uni - Studium | Uni - Einrichtungen | Uni - Impressum | Uni - Suche |